Gårdagens Hotellvistelse

Igår lagom till klockan 17:00 rullade tåget intill Katrineholms resecentrum. Jag gick till Hotell Statt och möttes upp av klassen i lobbyn. Hela klassen på 13 första rings elever, studerande på linjen Hotell- & Tursimprogramet fick för första gången fördriva tid under 24h. Det var en trevlig vistelse med fina rum, fint uppdukat med en lättare frukostbuffé men samtidig kan man inte jämföra Sveriges topphotell såsom Scandic, Best Western, osv.
 
Oftast så brukar jag komma till ro när jag sover på hotell men inte på det här hotellet. Jag snurrade runt och kom inte till ro trots att rummet var mörklaggt med mörkläggningsgardiner och inga störringsmoment såsom grannar och gatulampor. En eller flera nätter på hotell kommer aldrig kunna ersättas av ett hem som an trivs i, oavsett hur många gånger man än sover på samma hotell. Något som var possitivt måste ändå vara att skolan faktiskt betalar. 😁
 
Tidigare har jag inte sovit så mycket på hotell, det har faktiskt bara varit ihop med hästrelaterat besökande. Ska man en jämföelse med mina tidigare hotellvistelser och den här natten så slog inte Hotell Statt i Katrineholm, de större såsom – Scandic och Best Western. Nedan bjuder jag på en egentagen bild från viselsen, medans flygfotot är från google.
 
Söndagens middag
Flygfoto från google, över Hotell Statt
 
 
Allmänt | |
Upp