Våren intas med öppna armar

Tänk att det fantastiska vårvädret ankommit oss. Det är någonting som jag och givetvis några andra runt om i landet säkerligen sett framemot, i och med att vi återigen slipper dem mörka "döda" vinterhalvårs dagarna och istället giver oss mer energi, bättre sömn och eventuellt mindre bedrövenhet. Tycker ni att jag resonerar rätt eller fel gällande att gå från mörka dygn - ljusare dygn?

Ni ska nu få veta hur min lördag har varit! Jag trodde till en början att jag inte skulle göra en blekaste. Vaknade oerhört sliten och inte det minsta utvilad. Men jag har bara mig själv. Det kan låta elakt mot sig själv men jag la mig inte till stängs förrän kl ungefär var 05:15. Vad jag gjorde sen typ 3 h när jag vaknat vara att sparka igång lördagen med en liten & slarvig frukost. INTE alls bra egentligen att den viktigaste måltiden nästan blir utesluten när jag har bråttom 😟
 
Delvis av förmiddagen och fram till eftermiddag runt 14:35 idag tillbringade vi (jag, mormor, morbror och mamma) tid till att kolla runt nere på stan i klädbutiker. Förutom att enbart kolla på kläder så besökte jag Elgiganten Phone House, eftersom jag länge sugit på den karamellen att byta upp mig från min iPhone 5 till iPhone 6s eller 7. Varför jag haft den funderingen är för att min 5 har börjat bli sliten, bete sig konstigt vid enstaka tillfällen, för att formatet som min tidigare iPhone 4 men självklart också för att jag vill teckna eget abonnemangsavtal. 

Två timmar på eftermiddagen blev tillbringade inne på Elgiganten Phone House i diskussion med butikssäljaren angående de respektive kostnader hos olika operatörer för en iPhone 6s och 7an. Jag lyssnade, funderade igenom och därefter bestämde jag mig, det blev en 6s med abonnemang + massvis med extra "pinaler" som inte var menade att få medföljas men p.g.a tjänstefel utav butikssäljaren så blev det mycket för pengarna!! 
 
Kvällen då? Vad hade jag för planer? Jag hade endast planen att kolla på mello. Men det blev mer än så då jag  helt oplanerat erbjöds jag att sitta barnvakt till två jättegulliga och trevliga barn. Såklart var det inga större problem, det är alltid kul att kunna hjälpa andra när det behövs. Om man summerar den här dagen har varit så har det varit vansinnigt fint att våren faktiskt ankom oss med skinande solstrålar. Men också för det bäst av allt, att känna en stålthet att jag betalar mycket av mina grejer själv, att man har tecknat eget abonnemangsavtal och där också ha burit påsen i hand med sin nya "luren" 😆 
 
Just nu skriver det här blogginlägg till er, men jag borde snart försöka runda av. Imorgon väntar en dag med förskotts firande till min morfar. 
 
Allmänt | |
Upp